Pozycjonowanie stron, a konwersja

Pozycjonowanie stron, a konwersja

Kiedy w ścieżce prowadzącej do pojedynczej sprzedaży można odnaleźć kilka źródeł ruchu na witrynie internetowej, niełatwo przypisać udział poszczególnych kanałów w generowaniu zysków. Ważna jest pierwsza interakcja ze stroną.


Pozycjonowanie stron - nie należy zapominać o konwersji

Często właśnie wtedy klient pierwszy raz zapoznaje się z ofertą firmy i ma szanse na dokonanie zakupu właśnie tam Pierwsza interakcja bywa też ostatnią - w takim wypadku nie ma problemu, aby ustalić źródło sprzedaży. Jeśli po wizycie na stronie użytkownik wpisze w wyszukiwarce nazwę interesującego go produktu, kliknie w link umieszczony w wynikach organicznych i dokona zakupu, źródła sprzedaży są już dwa - AdWords i naturalne wyniki wyszukiwania, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron http://mateuszkozlowski.pl/.


Powstaje problem - jak ocenić udział tych dwóch źródeł w sprzedaży? Można uznać, że liczy się wejście z naturalnych wyników wyszukiwania, bo to właśnie ono bezpośrednio poprzedzało konwersję. W taki właśnie sposób przedstawiane są źródła konwersji w standardowych raportach. Można też pomyśleć, że gdyby nie pierwsze wejście z AdWords, użytkownik nie wpisałby nazwy produktu w wyszukiwarce i nie dokonałby zakupu - źródłem konwersji byłaby zatem kampania AdWords tak bardzo istotna, jeżeli chodzi o pozycjonowanie stron.


Czy jednak sprawiedliwsze nie będzie przypisanie każdemu ze źródeł ruchu prowadzącemu do konwersji równego udziału, w tym wypadku po 50% dla AdWords i wyników organicznych? Każda z tych koncepcji to pewien model, który lepiej lub gorzej opisuje udział poszczególnych kanałów w konwersjach.


Jeśli jednak pamięta nazwę firmy, może ją wpisać W wyszukiwarkę i kliknąć odpowiedni wynik. Warto sprawdzić, ile jest tego typu zapytań w wyszukiwarce w odniesieniu do pozycjonowania stron. Co prawda nie są dostępne dokładne statystyki dla wejść z naturalnych wyników wyszukiwania, ale można skorzystać z raportu „Zapytania” w zakładce Pozyskiwanie -> Optymalizacja witryn pod kątem wyszukiwarek (SEO), aby sprawdzić liczbę wyświetleń i kliknięć. Konwersje, które poprzedzone są więcej niż jednymi odwiedzinami strony WWW, nazywane są konwersjami wspomaganymi. Warto sprawdzić, które kanały są źródłem pozyskiwania konwersji wspomaganych.